Friday, April 24, 2015

Banánový chlebíček s čokoládou

V týdnu k nám měla zavítat milá návštěva a já jsem potřebovala upéci něco co chutná každému a co nezabere moc času. Poslední dobou na mě z různých amerických blogů vyskakovaly recepty na banánový chlebíček, takže jsem se rozhodla jej vyzkoušet. 






Recept jsem si našla na mém oblíbeném blogu justataste.com (zdroj uvádím pod receptem). Moje fotky nejsou tak povedené jako jejich (navíc jsem stihla vyfotit až poslední dva kousky :D), ale přidávám obojí :). 

Suroviny: 

100g balení 85% čokolády, nalámané na kousky
2 hrnky polohrubé mouky
3/4 hrnku tmavého třtinového cukru
3/4 kávové lžičky jedlé sody
1/2 kávové lžičky soli
3 velké měkké přezrálé banány, rozmixované tyčovým mixérem
1/4 hrnku kefíru nebo podmáslí (použila jsem Kyšku)
2 velká vejce
6 polévkových lžic rozpuštěného másla pokojové teploty
1 a půl kávové lžičky vanilkového extraktu

Postup:
Čokoládu si rozpusťe v kovové misce nad vodní lázní. Nechte vychladnout.

Zapneme troubu na 180°C. Vytřeme si formu na chlebíček. 

Ve velké míse smícháme dohromady mouku, cukr, jedlou sodu a sůl. Dáme si stranou.

V další menší míse smícháme dohromady rozmixované banány, kefír, vejce, rozpuštěné máslo a vanil.extrakt.

Pomocí plastové stěrky vmíchejte směs s banány do suché směsi a pořádně promíchejte. Oddělte si cca 1 hrnek směsi do menší mísy a přidejte k oddělenému dílu rozpuštěnou čokoládu. Promíchejte. 

Naplňte formu světlou směsí a pak do ní přidejte po lžících v různých místech tmavou směs s čokoládou. Pomocí nože jemně promíchejte (já jsem míchala asi až moc a proto je chlebíček celkově takový tmavý, ale chuťově to vůbec nevadilo). 

Pečte cca 55 minut, zda je upečeno ověříte zapíchnutím špejle. Já jsem si formu dala na pozici o jeden stupínek nižší nežli je ta prostřední, aby se mi povrch nepřipálil. 

po upečení nechte asi 5 minut chladnout ve formě a poté vyklopte.

Zdroj: http://www.justataste.com/2014/03/chocolate-chip-swirl-banana-bread-recipe/






No comments:

Post a Comment