Friday, April 24, 2015

Pesto z medvědího česneku

Většina z vás jistě zaregistrovala jak je letos medvědí česnek populární. Já jsem se jej nemohla dočkat, neboť pro mne znamená začátek jarní kulinářské sezóny. Loni jsem vyzkoušela pár receptů - pomazánku a polévku. 

Letos jsem byla "odvážnější" a zakomponovala jsem jej do jáhlových noků (k rajské omáčce z domácích zavařených rajčat, do italského rizota spolu s hráškem a také jsem jej použila na plněné těstoviny spolu s cuketou nebo hlívou ústřičnou).

Dnes jsem potřebovala využít poslední listy, které jsem měla v lednici. Menší část jsem si zamrazila (hodí se výborně do vývaru) a větší svazek jsem použila na pesto. 

Ingredience na pesto:

1 menší svazek medvědího česneku
2 polévkové lžíce parmezánu
1 polévková lžíce kešu ořechů
1 polévková lžíce slunečnicových semínek
1 polévková lžíce extra virgin olivového oleje
1/2 lžičky mořské jemnozrnné soli






Všechny suroviny dejte do mixovací nádobky a rozmixujte pomocí tyčového mixéru. Vznikne vám krásně jarně zelená směs. 

A jak pesto použít? 

Ještě týž den jsem na trhu koupila chlazený filet okouna nilského. Ten jsem posolila, pořádně potřela pestem, zasypala cuketou nakrájenou na kolečka, trošičku podlila vodou a dala péct do trouby v uzavřené simaxové míse na 200°C cca na 30minut. Jako přílohu jsem si připravila tmavou quinou. Chuť upečeného pesta je krásně delikátní a rybu velmi příjemně dochutí. 

Chutnalo i mému muži, i když měl trochu výtky k typu použité ryby (podle něj se více hodí na pánev a pečená má trochu moc rozvařenou konzistenci - pro mne bylo naopak celkem podstatné, že je hlavně kvůli dítěti bez kostí a chuťově splňovala parametry pro můj záměr).

Tento víkend je určitě poslední, kdy seženete na trzích medvědí česnek, tak neváhejte!





No comments:

Post a Comment