Friday, April 24, 2015

Skořicové rolky podle Chez Lucie

S nedočkavostí čekám na první české ovoce a proto zatím peču bez něj. Již dlouho jsem doma nechystala skořicové rolky, avšak chtěla jsem vyzkoušet jiný recept (s tím předešlým jsem nebyla až tak úplně spokojená). 

"Nový" recept jsem našla na blogu Chez Lucie, který realizovala v rámci výzvy Daring Baker´s a výsledek popisovala velmi lákavě. 

Recept zde překopíruji, udělala jsem opravdu jen minimální změny (viz níže kurzívou).


 Vykynuté rolky před vložením do trouby



Ingredience na 8 - 16 rolek, podle velikosti:
90 g cukru krupice - já jsem použila tmavý třtinový krystal
6 g soli
80 g změklého másla
1 vejce, pokojové teploty
kůra z 1/2 citrónu
450 g hladké mouky (dala jsem půl polohrubé)- použila jsem pouze hladkou
6 g sušeného droždí
270 - 300 ml mléka nebo podmáslí, pokojové teploty - použila jsem Kyšku
100 g skořicového cukru (90 g cukru krupice + 10 g mleté skořice)

Postup:
Utřeme máslo s cukrem a solí. Přidáme vajíčko a citrónovou kůru a rozmícháme dohladka. Do směsi prosejeme mouku s droždím a nalijeme 270 ml mléka nebo podmáslí. Hněteme 10 minut na nejnižší rychlost, případně ručně tak čtvrt hodiny, v případě potřeby přidáme mléko nebo podmáslí.
Mísu s těstem zakryjeme fólií nebo utěrkou a necháme na teplém místě kynout, až těsto zdvojnásobí svůj objem. Trvá to asi 2 hodiny. Já jsem si udělala těsto večer a úplně na něj zapomněla, takže asi po 3 hodinách kynutí jsem jej dala na noc do lednice, ráno vyndala, nechala prohřát a dále postupovala podle receptu. 
Když je těsto vykynuté, připravíme si plech vyložený pečícím papírem.
Těsto vyklopíme na lehce pomoučněnou pracovní plochu a rozválíme na obdélník o rozměrech 35x30cm (pro větší rolky) nebo 45x23cm (pro menší rolky).
Povrch posypeme skořicovým cukrem. Případně obdélník rozdělíme na dva a použijeme do každého jinou náplň.Obdélník zarolujeme z delší strany, šev by měl bát naspodu (aby se roláda nerozbalovala při krájení).
Ostrým nožem krájíme z rolády plátky o tloušťce 3 - 4,5 cm a klademe je na připravený plech v asi 1,5 cm rozestupech.
Opět je necháme kynout, až téměř zdvojnásobí svou velikost, trvá to 75 - 90 minut.
Pečeme je v troubě předehřáté na 180°C asi 20 - 25 minut, dozlatova. 





Skořicové rolky byly opravdu krásně nadýchané, vláčné...no prostě báječné. Osobně mi chutnají nejvíce se studeným mlékem. A doufám, že jsem potěšila i mé sousedky :).


Zdroj: http://www.chezlucie.cz/2014/06/cinnamon-rolls-skoricove-rolky-vyzva.html 

No comments:

Post a Comment