Friday, May 8, 2015

Plzeň - Evropské hlavní město kultury 2015

Dnešní den byl jako stvořený k výletování. A vzhledem k tomu, že v Plzni probíhá spousta kulturních aktivit, tak jsme se vydali na návštěvu tohoto 4. největšího města ČR.

Výhled ze 16. patra kavárny Cross Café



  Úžasné kašny na náměstí






Vyhlídla jsem si dvě výstavy s tématikou ilustrátora Jiřího Trnky, protože by mohly zaujmout i naši 3letou dceru. Mne osobně pak zaujala výstava Gottfrieda Lindauera.

Jako první jsme navštívili Západočeskou galerii a výstavu G.Lindauera, plzeňského rodáka, který odjel v roce 1874 na Nový Zéland a tam portrétoval Maory. Bohužel jsme neměli čas si pročíst popisky, neboť by to na naší Elí bylo příliš zdlouhavé, ale i tak se nám výstava moc líbila. 



Poté jsme pokračovali na výstavu Ateliér Jiřího Trnky v Galerii města Plzně, která končí tuto neděli 10.5.2015.  Na výstavě je plno ilustrací, pohádkových loutek a videoprojekcí. Můžete si zde také natočit krátké video s postavičkami (a tím poznat o jak titěrnou práci jde). Navíc jsem zjistila, že spoustu pohádek, které Jiří Trnka vytvořil ani neznám a budu to muset dohnat!!









Poslední výstava byla Trnkova Zahrada 2. Díky této instalaci by se návštěvníci - malí i velcí - měli přenést do Trnkovy " magické" zahrady. Děti zde mohou jezdit na červených tříkolkách a chytat kocoura, hrát pomocí šlapací podložky melodii složenou ze štěkotu psů, sledovat videoprojekci...









Většinu fotografií jsem pořídila mobilem, tak omluvte kvalitu, ale chtěla jsem je pouze pro ilustraci.

Odkaz na kulturní program města Plzně: http://www.plzen2015.cz/cs/program 

No comments:

Post a Comment